(>_<)

@.

Monday 19 September 2011

sayonara hamsterku....

                                   
                                      gambar terakhir aku ambil sebelum diberikan kepada tuan barunyer

kalu korang nak tahu inilah hamster aku yang pernah aku bela kat IPBL dulu name dia yuna dan yunus.hak3 macam name orang lak.yuna dengan yunus nie aku beli kat penang dulu dengan khairul shafiq.kali pertama aku tengok hamster aku nie rase minat pulak nk bela dia.mang niat aku pon nk bela hamster sejak hamster aku dulu yang aku bela dah meninggalkan aku.mang rase nak menangis jew.tapi hamster aku yang baru nie telah mengubat hati aku yang sedih akan kehilangan hamster aku yang dulu.lagi pon hamster nie jenis golden hamster.so lagi lawa cikit dari hamster aku yang dulu.yuna hamster betina aku,dia mang paling buas berbanding hamster jantan aku yunus.tapi kalu ikut bentuk badan yunus lagi lawa sebab di berbulu lebih banyak dari yuna.pernah sekali yuna melahirkan baby tetapi xsempat nak hidup didunia yang fana sebab mak dia makan anak sendiri.mybe sebab tahu anak dia takkan hidup kot.tapi detik kehilangan dan perpisahan hamster aku kembali berulang apabila aku diberitahu hamster yang aku bagi kepada someone untuk jaga dioang telah meninggalkan dunia ini.mang aku rasa terkilan tapi aku xsalahkan dia malah aku terima kasih lagi sebab sudi jaga hamster aku.lagipon aku dah jangka hamter aku xkan hidup lama sebab dah berlainan dengan persekitaran dia sebab hamster akan mati kalu tinggal di tempat yang berlainan persekitaran dengan tempat yang hamster tu dibeli.kata orang dah xder rezeki.tapi kenangan bersama hamster tersayangku akn aku ingat sampai bila2.aku masoh ingat lagi kelincahan diorang mase dalam jagaan aku.kepada sesiapa yang memilih hamster sebagai haiwan kesayangan anda,hargailah mereka semasa mereka masih hidup....wassalam

No comments:

Post a Comment